BRP Systems levererar ren lönsamhet

BRP Systems platsar i en liten exklusiv skara tillväxtföretag som med stark innovationskraft bidrar till ökad hållbarhet och förbättringar i andra företag och organisationer. Företagets leverans utgörs av ett affärssystem med kringtjänster som används av en mängd olika verksamheter, från stora till små, från kommunala till privata.

BRP Systems har många meriter och har utsetts till Mästargasell 2019. Mästargaseller är de fåtalet företag som under de senaste 20 åren utsetts till Sveriges ledande tillväxtföretag av Dagens Industri tre gånger eller fler. Av de drygt 10.000 företag som utsetts till Gasellföretag är det bara omkring 1400 som får kalla sig för Mästargasell, och BRP Systems är ett av dem.
Det kan man tycka talar för sig själv när det gäller BRP Systems förmåga att utvecklas och leverera en konkurrenskraftig produkt på marknaden. Företaget har också haft och har fortfarande en spännande tillväxt internt vilket gör det till en mycket utvecklande och inspirerande arbetsplats för allt fler. Den Linköpingsbaserade verksamheten är inställd på fortsatt tillväxt.

Det handlar om ren lönsamhet
Vad är det då BRP Systems affärssystem består av? Kortfattat kan det beskrivas som ett system som samlar alla viktiga kund- och ekonomifunktioner på ett ställe. BRP Systems samlar all produktion till systemets ekonomihantering. Därmed blir fakturering, kundreskontra, kassa och lager kopplade till kundens bokföring vilket sparar administrativ tid. Dessutom erbjuds ekonomiservice där BRP Systems redovisningskonsulter sköter kundens bokföring med dagens modernaste och tidssparande metoder.

Med BRP Systems blir valfriheterna avsevärt större än med andra system. Med BRP Online får kundens kunder tillgång till en kundportal med Mina sidor, där de får en överblick över information som personuppgifter, aktuella abonnemang och bokningar, tidigare bokningar och köp, samt eventuella fakturor med betalningsstatus. De kan själva hålla uppgifter uppdaterade och sköta en del administrativa sysslor, som att registrera personuppgifter, avboka tjänster, ändra adress, mejladress, telefonnummer och lösenord.
– Tids- och kostnadsbesparingen i en sådan lösning är enorm – tänk bara på alla administrativa timmar som för varje enskild kund tar några minuter, men som för ett företag med hundratals kunder skulle kunna ta flera dagar, kanske veckor. Det vi gör med vårt affärssystem är att skapa en ren lönsamhet för våra kunder, påtalar Kujtim Salihu, vd BRP Systems.

Håller koll på kunderna
Många av BRP Systems kunder är större organisationer med många anställda, och flera tusentals användare (kundens kunder) är inte ovanligt. Affärssystemet är skalbart och passar därför både den lilla likväl som den stora verksamheten. Bland kunderna finns till exempel många kommuner och fritidsverksamheter. Systemet är speciellt anpassat för fritidsindustrin och idag förlitar sig över 1500 anläggningar på BRP Systems i den dagliga administrativa verksamheten.

Systemet har till och med så pass sofistikerade funktioner att man kan fånga upp beteende hos kundens kunder, det vill säga medlemmarna i en fritidsanläggning, och skräddarsy erbjudanden med mera som är mer anpassade för dem. Vid avvikelser i beteende, till exempel för en medlem som brukar använda anläggningen tre gånger i veckan men som plötsligt uteblir, finns uppföljningsfunktioner för att kartlägga det. Kort sagt – allt som en verksamhet behöver för att hålla koll på sina kunder och dessutom erbjuda dem det de verkligen efterfrågar.
BRP Systems ska fortsätta vara förstahandsvalet bland fritidsanläggningar i Sverige.


Östergötland SNL 2019-2 - Affärstidningen Näringsliv

Näringsliv 2019-2

Huvudtema: Östergötland
Stärk ditt företag med miljödrivet arbete

Hur vore det att stärka dina affärer och samtidigt bidra till att lösa samhällets miljöutmaningar? Låter det som en utopi? Det behöver det inte vara ...

Back to top