Halmstads nya utflyktsmål fortsätter utvecklas

Det moderna köpcentret är lika mycket en social mötesplats som en plats för att göra sina inköp. Att träffas över en fika eller lunch kan med fördel göras i det nya shoppingstråket i Halmstad, det vill säga i Hallarna som idag erbjuder så mycket mer än bara shopping.

Hallarna i Halmstad har utvecklats till ett utflyktsmål för alla åldrar och målgrupper. Och det är inte bara halmstadborna som uppskattar det uppdaterade köpcentret, hit kommer folk från hela Halland, norra Skåne och delar av Västra Götaland.
Det finns gott om ställen för lunch, middag och fika i Hallarna, Med drygt 75 butiker har centret något för alla, oavsett om man är intresserad av hemmafix och inredning eller kläder och kosmetika. Här finns till och med ett hotell, Good Morning Halmstad, för den som vill ta sig tid att uppleva stadens pärlor under flera dagar.

Lukrativ miljö för handel
Centrumchef Niklas Santesson är mycket stolt över den förvandling som Hallarna genomgått.
– I Hallarna finns det alltid något att uppleva med spännande aktiviteter och trivsamma miljöer. Eftersom vi även har Stora Coop här så kan man enkelt kombinera sin shoppingupplevelse med vardagsköp och sällanköp, vilket är en stor fördel för konsumenten som värdesätter sin tid, säger Niklas.
Genom att göra Hallarna till en mötesplats och ett utflyktsmål har ägaren Eurocommercial lyckats skapa en lukrativ miljö för handel, mitt i trenden med ökad e-handel. För de butiker som etablerar sig i Hallarna finns alla möjligheter för tillväxt.
– De mest lyckosamma kombinerar smart e-handel med butikstjänster, till exempel genom att erbjuda gratis leverans till butik kan man enkelt generera fler butiksbesök. Om vi dessutom kan erbjuda en inspirerande shopping- och mötesmiljö så stannar besökarna längre vilket genererar fler köp, tillägger Niklas Santesson.

Utvecklas som destination
Hallarna utvecklas som en destination för Halmstad och Halland. Det är inte bara ett ställe för shopping, utan en destination för avkoppling, spontana möten och social samvaro.
– Tillsammans med butiker, kaféer och restauranger vill vi skapa en plats som förenar funktion och nytta med nöje, poängterar Niklas Santesson. Det ska vara roligt att handla, det ska vara en upplevelse som känns meningsfull och unik varje gång man besöker Hallarna.
– Det gäller att verkligen erbjuda kunderna en helhetsupplevelse som innehåller det där lilla extra. Det tycker jag att vi har lyckats med tillsammans.
Fördelarna med Hallarna, utöver det breda utbudet, är generösa öppettider och hög tillgänglighet, samt ett stort antal parkeringsplatser som naturligtvis är gratis att nyttja för köpcentrets besökare. Den perfekta företagsgåvan är ett presentkort på Hallarna, som gäller i de flesta butiker och restauranger.


Halmstad SNL 2019-2 - Affärstidningen Näringsliv

Näringsliv 2019-2

Huvudtema: Halmstad
Gemensamma utvecklingsmiljöer stärker högskola och näringsliv

Halmstad har som mål att vara 150.000 invånare år 2050. Det är en indikation på hur tillväxten ser ut redan idag, och vilka trender man har för avsikt att förstärka. För att Halmstad ska vara attraktivt för boende och företagande även i framtiden görs flera stora satsningar inom kommunen och tillsammans med Högskolan i Halmstad ...

Back to top