Bohusgården – viktigt landmärke för Uddevalla

Generositet och ödmjukhet är ledord som talar för sig själva. För Bohusgården har de en speciell innebörd när man tar hand om hotell- och konferensgästerna. I flera avseenden är Bohusgården ett viktigt landmärke för Uddevalla, eftersom det i många fall kan vara den första kontakten en ny besökare har med orten.

Sedan Lars-Erik Larsson köpte Bohusgården 1993 har han tillsammans med sina kompanjoner Martin Olsson och Majsan Ågren byggt upp Bohusgården till en av regionens största aktörer när det gäller förstklassigt boende.
En förstklassig hotellvistelse handlar idag om så mycket mer än att kunna förse gästerna med god service. God service är ett baskrav, och moderna verksamheter måste kunna överträffa det. Bohusgården har funnit sin egen nisch i att se till gästernas hemtrevnad och välbefinnande, där man värnar om att erbjuda det lilla extra som gör upplevelsen till något minnesvärt och som gör att gästerna väljer att komma tillbaka.

Anpassat för modern mötesverksamhet
På Bohusgården arbetar man efter devisen ”samarbete kräver trivsamma mötesplatser”. I nära 20 år har Bohusgårdens ägare strävat efter att utveckla anläggningen efter det egna mottot, ansträngningar som idag bär frukt. Bohusgårdens huvudbyggnad uppfördes redan 1939, och är idag totalrenoverad både in- och utvändigt.
Med nybyggda lokaler har Bohusgården idag kapacitet att ta emot även större konferenssällskap. Den nya lokalen, Skagerack, kan ta emot upp till 265 sittande gäster. I kongresshallen Västerhavet ryms upp till 500 personer.
– Bohus Garden är det senaste tillskottet, en inbyggd trädgård i sten och vatten, berättar vVD Majsan Ågren. Utöver Skagerack har vi 30 lokaler av olika storlekar som är anpassade för modern mötesverksamhet.

Konferensverksamhet en ren tillväxtpotential
Bohusgården är en central del av Uddevallaregionens samlade kompetens när det gäller konferens- och kongressverksamhet. Konferensverksamheten är en del av ett all-inclusive erbjudande där alla hotellets faciliteter ingår. Förutom relaxavdelning finns även jacuzzi och pool, och Bohusgården arbetar aktivt för att bredda aktivitetsutbudet i nära samverkan med lokala aktörer.
– Vi är väldigt nischade och levererar ren kvalitet. Vi har kunskap om vad det är som gör en lyckad konferens, och ser också till att leverera det. Vi ser att vi har en viktig funktion för Uddevallas näringsliv som leverantör av upplevelser, förklarar Majsan Ågren.
Bohusgården kommer att fortsätta arbeta med helheten, där konferens och kringaktiviteter utgör en viktig tillväxtpotential. Dels handlar det om att kunna erbjuda ett högkvalitativt konferenspaket och dels om att bidra till regional tillväxt genom att man väver in lokala aktörers erbjudanden i den egna verksamheten, inte minst när det gäller aktiviteter.


Energi och Miljö SNL 2011-2 - Affärstidningen Näringsliv

Näringsliv 2011-2

Huvudtema: Energi och Miljö
Grön teknik skapar möjligheter

Svensk energi- och miljöteknik anses idag vara bland världens mest utvecklade. Vi satsar bl.a. på högteknologisk avfallsförbränning som genererar fjärrvärme, vi bygger ut förnybara energikällor och tar vara på de resurser vi har i form av biobränslen och befintlig teknik.

Back to top